Khamis, 7 Mei 2015

✿PENJAGAAN RAMBUT DENGAN SHAKLEE✿

7 VITAMIN PENTING PENJAGAAN RAMBUT

1. Asam amino sulfurAsam amino sulfur dapat menghindari munculnya kebotakan. Agar rambut tidak rontok apalagi botak, konsumsilah tuna, keju parmesan, daging ayam, daging sapi, kuning telur, tepung kedelai, kacang,  kacang pistachio, dan almond.Selain makanan, gaya hidup Anda juga memengaruhi dan berdampak pada kualitas rambut Anda. Seimbangkan tidur, aktivitas fisik, relaksasi, dan konsumsi gizi Anda.

2. Vitamin A: Vitamin A merupakan sumber antioksidan yang dikenal ampuh dalam memperbaiki tekstur dan warna rambut. Vitamin ini juga melindungi rambut dari bahaya radikal bebas dan kekeringan.

3. Vitamin C: Vitamin C dapat meningkatkan sirkulasi darah ke seluruh tubuh, termasuk kulit kepala. Ia juga dapat mencegah rambut rontok dan mendorong pertumbuhan rambut. Kekurangan vitamin C menimbulkan kerusakan rambut seperti rambut bercabang dan kering.

4. Vitamin E: Vitamin E adalah salah satu sumber antioksidan yang dapat meningkatkan sirkulasi darah di kulit kepala. Jika Anda ingin rambut tumbuh lebih cepat, tingkatkan konsumsi vitamin E.

5. Vitamin B12: B12 adalah nutrisi penting dalam pembentukan DNA dan sel darah merah, yang menyalurkan oksigen ke seluruh organ vital tubuh. Tak banyak yang tahu, folikel rambut juga membutuhkan oksigen. Kekurangan vitamin B12 dapat menyebabkan kerontokan, pertumbuhan lambat, dan uban prematur.

6. Biotin: Biotin berfungsi untuk membantu sel-sel menghasilkan energi. Vitamin ini juga meningkatkan elastisitas rambut, sehingga dapat mencegah kerusakan permanen. Kulit kepala gatal dan bersisik merupakan gejala kekurangan biotin.

7. Zinc atau seng: Sulfur dan zinc berperan dalam pembentukan rambut. Zinc ditemukan dalam sereal sarapan dari biji gandum, kacang-kacangan, bayam, roti, kacang polong, tiram, kerang, dan daging sapi.

MACAM MANA MAHU DAPATKAN VITAMIN-VITAMIN INI SEMUA?

SHAKLEE BOLEH MEMBANTU ANDA!!!

SET PENJAGAAN RAMBUT ANTARANYA:-

ESP - Energizing Soy Protein


~ Satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut dipekaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
~Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur
~ Meransang pembentukan semula kulit dan otot
~ Mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot
~ Percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.


Vita-lea Shaklee Adalah Multivitamin Terbaik


Merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif keranamengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

SUPPLEMENT FACTS VITA-LEA SHAKLEE2 kali lebih antioksidan untuk mencegah 
   kerosakan fungsi imun berpunca daripada 
   radikal bebas
2 kali lebih kalsium untuk pembinaan 
   tulang
2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan 
   rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
2 kali lebih Beta karotenauntuk membentuk 
   vitamin A yang lebih biopotent
3 kali lebih selenium untuk melindungi 
   paru-paru, kolon dan prostat
3 kali lebih vitamin K untuk menyokong 
   proses pembinaan tulang
6 kali lebih boron untuk menyokong 
   kesihatan tulang
10 kali lebih Biotin yang menyokong 
   proses pengeluaran tenaga

ZINC COMPLEX

  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
  3. Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
  4. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  6. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
  7. Kelesuan kronik
  8. Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
  9. Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
  10. Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
  11. Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy
  13. Rabun malam


Saya merupakan pengedar Shaklee Teluk Intan, Putrajaya, Shah Alam dan seluruh Malaysia. 
Hubungi saya sekiranya anda perlukan sebarang bantuan mengenai produk-produk Shaklee dan dapatkan khidmat konsultansi PERCUMA dari saya.

017-5523459 -MIRA-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan